Music Factory Metis

Antagningsregler Music Factory Metis

Informationsträff

Alla sökande kallas till ett informationsmöte och öppet hus under februari.

Antagningsregler till Music Factory Metis

Friskolan Metis är, enligt skollagen, öppen för alla. Enligt vårt tillstånd från skolverket bedriver vi förskola och grundskola skolår 1‐9. Vi har antagningsregler som bygger på ett kösystem och vissa förtursregler. Har man fått plats i förskoleklass så har man en plats på skolan upp till årskurs 9. Elever som redan går på Metis behöver inte ansöka separat till Music Factory Metis. Music Factory Metis riktar sig till elever i årskurs 7-9 som vill utveckla sitt musikintresse. Läs mer.

Kösystem/anmälan

Alla kan ställa sitt barn i kö till Metis. En intresseanmälan görs i formuläret nedan. Den anmälda står kvar i kön t o m skolår 9 om ej annat avtalas. Har man ett syskon som redan går på Metis har man förtur. Förtur gäller också för barnen på Förskolan Athena.

Antagning

Besked om plats i Music Factory Metis meddelas under första kvartalet. Om man inte fått en plats kan man ändå välja att stå kvar i kön. Om en plats blir ledig i en av våra klasser kontaktar vi vårdnadshavarna till den elev som står först i kö för aktuell årskurs.

Fält markerade med * är obligatoriska och måste fyllas i.

Söker till *

Önskar börja i klass

Plats önskas fr.o.m. *

Barnets för- och efternamn *